سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن پلی پروپیلن

 

مخزن پلی پروپیلن

یکی از بهترین راه حل ها و راه حل ها در صنعت است. همانطور که از نام آن پیداست، مخزن پلی پروپیلن برای ذخیره اسیدها استفاده می شود. همانطور که می دانید پلی پروپیلن می توانند بسیار خطرناک و سمی باشند و در صورت تماس با پوست انسان و یا در شرایط دمایی نامناسب می توانند صدمات و آسیب های زیادی به بار آورند، بنابراین نگهداری آنها باید در شرایطی باشد که نه تنها ویژگی ها و خواص آنها را تغییر دهد، بلکه هیچ آسیبی ایجاد نمی کند. استفاده از پلی پروپیلن با بدنه های مختلف روز به روز در صنعت توسعه یافته است.

مخزن اسید پلی پروپیلن 

پلی پروپیلن منبسط شده یا EPP حباب یا لایه ای از پلی پروپیلن است که از خاصیت فشاری خوبی تشکیل شده است که دارای سختی و سفتی کم است که باعث می شود به حالت اولیه خود بازگردد. این نوع مخزن اسید در صنایعی مانند هوافضا و لوازم خانگی کاربرد دارد. رادیو کنترل به دلیل قدرت جذب فشار بالا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد مخزن پلی پروپیلن

در صنعت داروسازی

در صنایع شیمیایی

در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

در تولید صنایع غذایی و تولید محصولات لبنی

در تولید عرقیات گیاهی

انواع مخزن پلی پروپیلن

مهمترین عامل در تمایز انواع ، مواد مورد استفاده در فرآیند ساخت که به رنگ سفید بوده و بیشتر برای ذخیره آب آشامیدنی استفاده می شود برای نگهداری اسید سولفوریک 98 درصد تا دمای 40 درجه به صورت غیر دفنی استفاده می شود. مخزن استنلس استیل که از ورق های استنلس استیل درجه 316 ساخته شده است برای نگهداری برخی از مواد اسیدی و خورنده مانند سود سوزآور نیز استفاده می شود اما قیمت ورق های استیل تقریبا بالاست و در موارد ضروری از آن استفاده می شود. علاوه بر این، مخازن ضد اسید استیل را نمی توان دفن کرد و نمی توان در فضاهایی که فاقد فضا هستند استفاده کرد.

گروه دیگری از مخازن بسیار مقاوم در برابر اسید، مخزن پلی پروپیلن هستند که به صورت غیر دفنی و دفنی قابل نصب هستند. همچنین را می توان به صورت افقی یا عمودی به شکل های استوانه ای یا مکعبی تولید کرد. دارای حجم 1 متر مکعب تا بیش از 140 متر مکعب می باشد که بهتر است بگوییم این نوع مخزن قابلیت نگهداری انواع اسید خورنده با حجم بسیار زیاد را بدون آسیب دیدن دارد. از این نوع مخزن می توان برای نگهداری بیشتر اسیدها تا دمای 100 درجه استفاده کرد. قطر مخزن پلی پروپیلن اسید 1000 تا 3200 میلی متر با ضخامت های متفاوت از 5 سانتی متر تا 12 سانتی متر خواهد بود. گروه صنعتی ناب زیست از مواد اولیه تولید شده توسط شرکت های پتروشیمی معتبر ایران و خارج از کشور مانند امیرکبیر، جم، مارون، بروج امارات واستفاده می کند. مخزن پلی پروپیلن مدفون می تواند تا 3.5 تن ترافیک را تحمل کند.

کدام مخزن پلی پروپیلن برای شما مناسب است؟

آیا در صنعتی کار می کنید که با اسید سر و کار دارد، اما نمی دانید از چه مخزن پلی پروپیلن استفاده کنید، و نمی دانید کدام مخزن پلی پروپیلن را می توانید خریداری کنید تا در قیمت و بودجه خود صرفه جویی کنید و در عین حال ماندگاری طولانی داشته باشید. ? در این مقاله با ارائه چند عامل موثر در انتخاب مناسب به شما کمک می کنیم تا خط مشی ذهنی شما برای خرید مخزن پلی پروپیلن مورد نظرتان مشخص شود و اگر می خواهید دقیقتر و قابل اعتمادتر باشید، اسید مناسب را انتخاب کنید.   

مخزن پلی پروپیلن باید با توجه به وزن مخصوص اسید درجه بندی شوند. نکته بسیار مهم دیگر برای خرید مخزن اسید مناسب، انتخاب اتصالات و واشرهای مناسب با توجه به نوع اسید و بررسی سازگاری آن با موارد ذکر شده است. به دلیل مقاومت بالای فولاد، پلی اتیلن و پلی پروپیلن در برابر خوردگی ناشی از واکنش های شیمیایی، مواد عمدتاً از انواع مختلف این ماده و خانواده آنها تهیه می شود. اگر سیال موجود در منبع ضد اسید دمای کمتر از 68 درجه سانتیگراد داشته باشد، معمولاً توصیه می شود از مخزن پلی پروپیلن استفاده کنید. منبع یا در صورتی که سیال و ماده داخل منبع دارای دمای پایدار بیش از 68 درجه تا نهایتاً 108 درجه سانتیگراد باشد دارای بدنه خواهد بود. در نهایت اگر دمای محلولی که در منبع ذخیره مواد قلیایی و اسیدی ریخته می شود یا در اثر واکنش های گرمازا بیش از 108 درجه تا نهایتاً 148 درجه سانتیگراد باشد باید از مخزن پلی پروپیلن استفاده شود. مقاومت از نظر دما و مقاومت مکانیکی بیشتر خواهد بود، به همین دلیل است که مخزن استیل اسید در مقایسه با سایر مخزن پلی پروپیلن است. با توجه به خوردگی زیاد اسیدها در دماهای بالاتر از این حد، باید از فلزات گرانبهایی مانند پلاتین و تیتانیوم استفاده شود.

تقویت مخزن پلی پروپیلن با مواد دیگر:

برخی از مواد شیمیایی مانند بنزین، نفت سفید، الکل، متانول، و ایزوپروپیل الکل به طور بالقوه می توانند به مواد پلی اتیلن غیر سفت و سخت مانند گرید 3840 نفوذ کرده و از مخزن پلی پروپیلن نشت کنند. همچنین حلال ها می توانند پلی اتیلن گرید 3840 را از بین برده یا نرم کنند و بر عملکرد و دوام مخزن پلی پروپیلن سفید تأثیر بگذارند. در این حالت، مواد پلی اتیلن با مقداری تقویت کننده ترکیب شده و مخازن قوی تری را فراهم می کند. مخازن ذخیره سازی پلی اتیلن سفت، پلی پروپیلن و فایبرگلاس یا فولاد گزینه های هوشمندتری برای ذخیره سیالات شیمیایی هستند.

پلی اتیلن

یک ترموپلاستیک با کیفیت بالا که مقاومت بسیار خوبی در برابر حملات فیزیکی و شیمیایی دارد. استحکام کلی و مقاومت شیمیایی عالی آن در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و مواد غذایی صنعتی مرطوب و خشک، پلی اتیلن را برای مخازن و ظروف ذخیره سازی مناسب می کند.

پلی اتیلن شفاف است و رنگ طبیعی آن بسته به ضخامت دیوار و نوع آن از کمی سفید تا زرد کرمی متغیر است. تثبیت کننده های نور UV برای استفاده در برنامه های کاربردی در فضای باز اضافه می شوند. رنگ ها در صورت درخواست با هزینه اضافی نامی در دسترس هستند

پلی اتیلن خطی

پلی اتیلن خطی در چگالی کم، متوسط ??و بالا موجود است. اکثر محصولات ارائه شده در این کاتالوگ از پلی اتیلن با چگالی متوسط ??خطی (LMDPE) و پلی اتیلن با چگالی بالا خطی (LHDPE) ساخته شده اند. آنها خواص مکانیکی برتر، سختی بالا، مقاومت عالی در برابر ضربه در دمای پایین و مقاومت عالی در برابر ترک خوردگی فشار محیطی دارند. پلی اتیلن خطی مورد استفاده مطابق با مشخصات مندرج در مقررات FDA (ج) 3.1 و 3.2 است و بنابراین می تواند به عنوان ماده یا اجزای اقلام مورد استفاده در تماس با مواد غذایی، مشروط به هر گونه محدودیت در مقررات استفاده شود. حداکثر دمای کاری برای پلی اتیلن خطی 140 درجه فارنهایت است.

پلی اتیلن متقاطع

پلی اتیلن متقاطع یک پلی اتیلن با چگالی بالا است که حاوی یک عامل اتصال عرضی است که در طی قالب گیری با پلی اتیلن واکنش نشان می دهد و مولکولی شبکه ای شبیه به ترموس پلاستیک ایجاد می کند. این واکنش استحکام و مقاومت در برابر ترک خوردگی فشار محیطی را بهبود می بخشد. اتصال پلی اتیلن (XLPE) قابل جوش نیست و الزامات FDA را برآورده نمی کند. حداکثر دمای کاری پلی اتیلن کراس لینک 150 درجه فارنهایت است.

پلی پروپیلن

پلی پروپیلن یک پلاستیک سفت و سخت است که دمای عملیاتی آن بالاتر از پلی اتیلن است: 212 درجه فارنهایت. دارای مقاومت شیمیایی خوب، مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی فشار و انعطاف پذیری است. پلی پروپیلن (PP) برای کاربردهای زیر انجماد یا در مواردی که مقاومت در برابر ضربه بالا مورد نیاز است توصیه نمی شود. سطح داخلی ناصاف و نامنظم یکی از ویژگی های رایج قالب های پلی پروپیلن است.