سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه آب صنعتی ناب زیست

دستگاه تصفیه آب صنعتی

 

تصفیه آب صنعتی

آنچه در انتخاب تصفیه آب صنعتی  مناسب برای استفاده در کشاورزی، دام و طیور، پزشکی و... اولویت دارد کنترل آلودگی های احتمالی و همچنین افزایش کیفیت آب با کاهش میزان TDS در آب است.

استفاده از دستگاه های اسمز معکوس (RO) به دلیل هزینه بالای سایر روش های تصفیه آب صنعتیمانند تقطیر به سرعت در حال افزایش است.

قیمت دستگاه RO تا حد زیادی به نوع قطعات مورد استفاده در تولید تصفیه آب صنعتی توسط سازنده آب شیرین کن بستگی دارد.

لازم به ذکر است بهترین گزینه ای که برای استفاده در این صنعت حساس توصیه می شود استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس است که می تواند طعم تلخی، شوری و میزان کل مواد جامد محلول در آب را کاهش دهد. و همچنین با توجه به نوع مصرف میزان املاح را در حد استاندارد و بهینه تنظیم کرد تا بتوان با خیالی آسوده در مصارف مختلف دام و طیور مانند مرغداری، گاوداری، پرورش شترمرغ و دامپروری و... پزشکی، کشاورزی و غیره

استفاده از تصفیه آب صنعتیاسمز معکوس یا نمک زدایی صنعتی به دلیل تولید آب مطلوب، بهداشتی و استاندارد مورد تایید بسیاری از متخصصان دام و طیور، پزشکان، کشاورزان و سایر کاربران و استفاده کنندگان دستگاه های تصفیه آب در این زمینه می باشد. گرفته است.

تمامی تصفیه آب صنعتینابزیست به گونه ای طراحی شده اند که می توان از چندین نوع آب از نظر کیفیت برای مصارف مختلف بدون تغییر استفاده کرد.

شرکت ناب زیست مفتخر است که با طراحی و ساخت تصفیه آب صنعتیمورد نیاز موجودات زنده را با بالاترین دقت از نظر تجهیزات و انتخاب مواد تامین می کند و در این زمینه نیاز بسیاری از مصرف کنندگان در سراسر کشور را مرتفع نموده است.

سیستم دستگاه تصفیه آب صنعتیبه دلیل فرآیندهای نسبتاً جامع و ساده تا پیچیده و چندگانه می تواند از کاربردهای متنوعی استفاده کند و تصفیه آب صنعتی خانواده پیچیده ای از فناوری ها و سیستم ها است.

طراحی تصفیه آب صنعتی

در مقوله طراحی و تولید تصفیه آب صنعتی مواردی باید رعایت شود. مهمترین پارامتر در این زمینه بررسی کامل آنالیز آب قبل از ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی نابزیست می باشد. یک سری آلاینده ها در آنالیز آب ورودی بر کارایی غشای تصفیه آب صنعتی تاثیر منفی می گذارند که باید کاملا در نظر گرفته شود. این موارد عبارتند از: مانند کدورت آب، سیلیس، آهن، سولفات، آلودگی میکروبی و غیره

شرکت ناب زیست به عنوان معتبرترین سازنده آب شیرین کن صنعتی این افتخار را دارد که پروژه های موفقی در زمینه طراحی و ساخت سیستم های تصفیه آب صنعتی و تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در سطح کشور انجام دهد و رضایت خریداران را جلب کند.

صنعت دام و طیور

با افزایش جمعیت و نیاز به غذای بیشتر، تولید گوشت از مرغ و دام در اندازه های بزرگ بسیار مهم است. از این رو مرغداری ها در مناطق کوچک و بزرگ، قرار گرفتن مزارع خود را در مکان های مناسب با آب و هوای خوب و آزاد قرار می دهند. از آلودگی می سازند. دستگاه های تصفیه آب در دام و طیور با استفاده از روش های صنعتی همگی پارامترهای حیاتی و اساسی هستند که دام و طیور به عنوان موجودات زنده به آنها نیاز دارند تا بهترین تبدیل فاکتور گوشت را داشته باشند و آب در این پرورش نقش اساسی دارد. مرغداران و دامداران با استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی آب مناسبی را برای طیور و دام تامین می کنند.

صنعت کشاورزی

کشور ما ایران یکی از کشورهای خشک و کم آب محسوب می شود و معمولا در مناطقی که برای کشاورزی مناسب است یا آب پیدا نمی شود و یا کیفیت مطلوبی ندارد. برای آبیاری بودن. در بررسی و طبقه بندی آب، طبق طبقه بندی فائو، آب مناسب با EC یا رسانایی الکتریکی یا TDS مناسب به دست می آید. معمولا از آب شیرین کن صنعتی نابزیست در گلخانه برای رشد بهتر و بهره وری بیشتر از دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. اگرچه در برخی از نقاط ایران شرایط آب و هوایی مناسب است، اما معمولاً آب کیفیت مطلوبی ندارد، این امر به دلیل حفر چاه های عمیق و یا استفاده از آب های سطحی برای آبیاری است.

تصفیه آب و فاضلاب

آب باران جمع آوری شده از زهکش های طوفان با پردازشگرهای آب اسمز معکوس تصفیه می شود و برای آبیاری چشم انداز و خنک کننده صنعتی در لس آنجلس و سایر شهرها به عنوان راه حلی برای مشکل کمبود آب استفاده می شود.

در صنعت، اسمز معکوس مواد معدنی را از آب دیگ در نیروگاه ها حذف می کند. آب چندین بار تقطیر می شود. باید تا حد امکان خالص باشد تا در ماشین آلات رسوب ایجاد نکند و باعث خوردگی نشود. رسوبات داخل یا داخل لوله های دیگ ممکن است منجر به عملکرد پایین دیگ، کاهش راندمان آن و در نتیجه تولید بخار ضعیف و در نتیجه تولید برق ضعیف در توربین شود.

صنایع غذایی

علاوه بر آب شیرین کن صنعتی ، اسمز معکوس یک روش اقتصادی تر برای تغلیظ مایعات غذایی (مانند آب میوه) نسبت به فرآیندهای عملیات حرارتی معمولی است. تحقیقاتی در مورد غلظت آب پرتقال و آب گوجه فرنگی انجام شده است. از مزایای آن می توان به هزینه های عملیاتی کمتر و توانایی جلوگیری از فرآیندهای عملیات حرارتی اشاره کرد که آن را برای مواد حساس به حرارت مانند پروتئین ها و آنزیم ها در اکثر محصولات غذایی مناسب می کند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی

تولید شربت افرا

در سال 1946، برخی از تولیدکنندگان شربت افرا شروع به استفاده از اسمز معکوس برای حذف شیره قبل از جوشاندن شیره به شربت کردند. استفاده از اسمز معکوس اجازه می دهد تا حدود 75 تا 90 درصد آب از آب میوه خارج شود و مصرف انرژی و قرار گرفتن در معرض دمای بالا شربت کاهش یابد. آلودگی میکروبی و تخریب غشا باید کنترل شود.

آبجو کم الکل

هنگامی که آبجو با غلظت معمولی الکل در معرض اسمز معکوس قرار می گیرد، آب و الکل با سرعت بیشتری از غشای دیگر عبور می کنند و کنسانتره آبجو را پشت سر می گذارند. سپس کنسانتره با تصفیه آب صنعتی نابزیست رقیق می شود تا اجزای غیرفرار به شدت اولیه خود باز گردند.

تولید هیدروژن

برای تولید هیدروژن در مقیاس کوچک، گاهی اوقات از اسمز معکوس برای جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی در سطح الکترودها استفاده می شود.

اکواریوم

بسیاری از صاحبان آکواریوم های صخره ای از سیستم های اسمز معکوس برای مخلوط کردن مصنوعی آب دریا استفاده می کنند. آب لوله کشی معمولی می تواند حاوی کلر، کلرامین، مس، نیترات، نیتریت، فسفات، سیلیکات یا بسیاری از مواد شیمیایی دیگر باشد که برای ارگانیسم های حساس در محیط صخره ها مضر هستند. آلودگی هایی مانند ترکیبات نیتروژن و فسفات ها می تواند منجر به رشد بیش از حد و ناخواسته جلبک ها شود. ترکیبی موثر از هر دو روش اسمز معکوس و دییونیزاسیون

تمیز کردن پنجره

روشی که به طور فزاینده ای برای تمیز کردن پنجره ها رایج است، سیستم موسوم به قطب تغذیه آب است. به جای شستن شیشه ها با مواد شوینده به روش معمول، آنها را با آب بسیار تصفیه شده که معمولاً حاوی کمتر از 10 ppm مواد جامد محلول است، با استفاده از یک برس در انتهای یک تیر بلند که از سطح زمین استفاده می شود، شستشو می دهند. آنها شستشو می دهند اسمز معکوس معمولا برای تصفیه آب استفاده می شود.

تصفیه شیرابه دفن زباله

تصفیه اسمز معکوس محدود است و بنابراین با غلظت بالا (اندازه گیری شده با هدایت الکتریکی)) و رسوب غشاهای RO بهبود می یابد. کاربرد اسمز معکوس با رسانایی، مواد آلی و پوسته پوسته شدن عناصر معدنی مانند CaSO4، Si، Fe و Ba محدود شده است. جرم گیری آلی کم می تواند از دو فناوری مختلف استفاده کند، یکی استفاده از نوع ماژول غشایی زخم مارپیچی و برای پوسته پوسته شدن آلی بالا، رسانایی بالا و فشار بالاتر (تا 90 بار) می توان از ماژول های لوله دیسکی با غشای اسمز استفاده کرد. به صورت معکوس استفاده می شود. ماژول های لوله دیسکی برای تصفیه شیرابه های دفن زباله که معمولاً با سطوح بالایی از مواد آلی آلوده هستند، دوباره طراحی شدند. به دلیل جریان متقاطع با سرعت بالا، یک پمپ تقویت کننده جریان به آن داده می شود که قبل از آزاد شدن به عنوان کنسانتره بین 1.5 تا 3 برابر جریان در همان سطح غشا گردش می کند. سرعت بالا همچنین در برابر پوسته پوسته شدن غشاء خوب است و امکان تمیز کردن موفق غشاء را فراهم می کند

نمک زدایی

مناطقی که آب سطحی یا زیرزمینی محدودی ندارند یا دارای آب محدود هستند ممکن است آب شیرین شده را انتخاب کنند. اسمز معکوس به دلیل مصرف انرژی نسبتا کم، روشی رایج برای نمک‌زدایی است.

بازسازی و تنظیم pH

برای محافظت از خطوط لوله پایین دست و ذخیره سازی، خشک کننده معمولاً با افزودن آهک یا سود سوزآور تثبیت می شود تا از خوردگی سطوح بتنی جلوگیری شود. مواد آهکی برای تنظیم pH بین 6.8 و 8.1 برای برآورده کردن مشخصات آب آشامیدنی، در درجه اول برای ضدعفونی موثر و کنترل خوردگی استفاده می شود.

ضد عفونی

پس از تصفیه آب صنعتی برای توزیع پس از فیلتر آماده می شود. اسمز معکوس یک سد موثر در برابر عوامل بیماری زا است، اما پس از درمان، محافظت ثانویه در برابر غشاهای آسیب دیده و مشکلات پایین دستی را فراهم می کند. ضدعفونی با استفاده از لامپ های فرابنفش (UV) (که گاهی اوقات میکروب کش یا باکتری کش نامیده می شود) ممکن است برای استریل کردن پاتوژن هایی که فرآیند اسمز معکوس را دور می زنند، استفاده شود. کلرزنی (کلر و آمونیاک) در برابر عوامل بیماری زا که ممکن است وارد سیستم توزیع پایین دست شده باشند، مانند bui جدید محافظت می کند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی